Budovy nádraží a jejich okolí bývaly reprezentativními prostory. Vždyť nezřídka to bylo právě to první, co návštěvník města viděl. V dnešní době jsou to zhusta budovy ošumělé, vzhledově poplatné době poslední přestavby. Je dobře, že řada měst si tuto situaci uvědomuje a snaží se „bráně do města“ dát opět patřičný vzhled i význam. Nezřídka za pomoci pohledového betonu, který do industriální atmosféry nádraží většinou naprosto zapadá.
„Moderní nádražní prostory chtějí odrážet dynamiku cestování, jedinečnost zážitku a zároveň chtějí být relaxační zónou pro čekání na spoj. Takové požadavky ale většinou neumožňují typizované řešení, je třeba ke každému projektu přistupovat individuálně, s pochopením pro detail a maximální pečlivostí. Většinou se totiž jedná o jedinečné projekty z pohledového betonu. A to takové, pro které je třeba vyrábět bednění na míru,“ říká Zoran Tanevski, vedoucí technického oddělení Doka. A právě Doka má za poslední dobu s realizací zvláštních konstrukcí pro nádražní prostory bohatou zkušenost.







