Sdružení pro výstavbu silnic (SVS) shromáždilo od svých členských organizací informace a podněty k problematice práce v nočních hodinách. Členy SVS jsou stavební firmy, ale také dodavatelé rozhodujících materiálů pro stavbu pozemních komunikací, dodavatelé asfaltových směsí, asfaltových pojiv, betonu a kameniva.
Členové našeho Sdružení neodmítají opatření k zajištění větší efektivity výstavby pozemních komunikací, zvýšení efektivity ovšem spatřujeme jinde než v zavedení noční práce do běžných postupů. Již nyní jsou některé technologie v nočních hodinách prováděny. Jedná se o činnosti, které je v noci opravdu výhodné provádět, jako jsou např. demolice mostů na frekventovaných dálnicích, kde lze v nočních hodinách uzavřít jeden nebo oba jízdní pásy. Prováděny jsou drobné opravy nebo např. pokládka cementobetonového krytu při nové výstavbě. Tyto práce jsou vždy domlouvány s ohledem na možnosti v místě samotné stavby, možnostech investora a dodavatele a skutečného ekonomického přínosu.
Předně je potřeba jednoznačně deklarovat, že práce v nočních hodinách má mnoho omezení týkajících se kvality stavebních prací, negativního ovlivnění okolí, a to lidí i životního prostředí, zajištění bezpečnosti práce, negativního ovlivnění spojeného s dodávkou stavebních materiálů. Opomineme-li kvalitu práce, je práce v noci vždy podstatně dražší a není ji možné vnímat pouze v kontextu samotné stavby. V silničním stavitelství je nutné vždy počítat s ovlivněním navazujících činností, jako jsou výroba a dodávka vstupních stavebních materiálů, zajištění technických dozorů investora, zkušebnictví, servisu strojů a zařízení. Všechny tyto činnosti jsou závislé na zdrojích nejdůležitějších, tj. zdrojích lidských. V době, kdy čelíme nedostatku pracovních sil na zajištění požadovaných prací, je zavádění vícesměnného provozu prakticky nemožné.


