Stavebnictví už nějakou dobu zažívá rozmach v elektronickém obchodování. A to nejen mezi firmami a koncovým zákazníkem, ale také mezi firmami samotnými. Zdaleka nejde jen o prodej produktů, ale možný je i pronájem techniky nebo zajištění služeb. A to třeba i v oblasti bednění. Podle společnosti Statista už více než 40 procent uživatelů internetu po celém světě nakoupilo zboží nebo služby on-line a toto číslo vytrvale roste. Trend je navíc patrný i ve stavebnictví.
Studie Změny ve struktuře trhu B2C/B2B prostřednictvím e-commerce, kterou provedla poradenská společnost pro oblast managementu Roland Berger, bude do deseti let více než čtvrtina všech tržeb ve stavebnictví realizována on-line. Celých 84 % stavebních společností už dnes předpokládá, že v budoucnosti nabídnou celé své portfolio on-line. To posouvá stavebnictví před ostatní průmyslová odvětví (např. elektronický průmysl: 70 %, automobilový průmysl: 60 %) a výrazně nad celosvětový průměr, který je 72 %.







