Ministerstvo životního prostředí ukončilo posuzování záměru Správy železnic (SŽ) vybudovat novou trať z Chrudimi do Pardubic kolem Ostřešan, takzvanou Ostřešanskou spojku. SŽ tento projekt předložila k procesu EIA v roce 2017, za tři roky však nedoplnila dokumenty požadované ministerstvem. Proti vedení tratě po vysokém náspu se však zvedl odpor Ostřešan i Chrudimi.
„EIA k Ostřešanské spojce byla ukončena z důvodu neprůchodnosti původně navrženého řešení územím,“ uvedla na dotaz ČTK mluvčí SŽ Nela Friebová. Záměr ve třech variantách představoval výstavbu nové železniční trati propojující nynější trať 238 z Chrudimi do Pardubic s tratí 010 prvního železničního koridoru. Výsledný návrh byl vybrána jako nejvhodnější ze studie proveditelnosti připravovaného projektu modernizace železničního uzlu Pardubice. Dosud vlaky při cestě z Chrudimi do Pardubic musí zajíždět do Rosic a couvat zpět na pardubické nádraží, obdobně v opačném směru, což cestování prodlužovalo. Nová trať by úvrať odstranila a vlaky by jezdily přímo.


