Pražská automobilová doprava je dlouhodobě přetížená. Přesto se čas od času objevují požadavky na její ještě větší zahuštění. Například na první pohled líbivé zrušení betonárny Rohanský ostrov, je v době, kdy se tato lokalita začíná rozvíjet, krokem zpět. Hrozí, že se kamenivo do betonu, které se doteď na Rohanský ostrov vozilo po Vltavě, bude opět dopravovat ulicemi města. V době, kdy se celá Evropa vydává opačnou cestou a moderní evropské metropole rozšiřují využití lodní dopravy nejen na dovoz těžkých stavebních materiálů, ale také na odvoz odpadů, sutí a zeminy, se v Praze objevují úvahy o návratu náklaďáků.
V Praze se připravuje výstavba mnoha důležitých staveb. Mosty, vnitřní městský okruh, tramvajové tratě, železniční koridory, rychlodráha, metro. Každý rok přibývají tisíce bytů. Jen v oblasti Karlína a Rohanského ostrova bude v příštích deseti až patnácti letech probíhat intenzivní výstavba. Postupně zde vyrostou nejen desítky budov, ale sníží se také výšková úroveň části ostrova, v plánu je obnovení původního říčního koryta a vznik přírodního parku. Připravuje se také generální rekonstrukce Libeňského mostu, výstavba lávky Holešovice – Karlín a mnoho dalších projektů. Pro tuto výstavbu bude jen do oblasti Rohanského ostrova a Karlína potřeba dopravit stovky tisíc tun stavebního materiálu a další stovky tisíc tun bude potřeba zase odvézt.


