Velká část železniční trati mezi pražským Smíchovem a Berounem by v budoucnu měla vést 24,8 kilometru dlouhým tunelem. Podoba připravované trati vyplývá ze studie proveditelnosti, kterou nyní schválila centrální komise Ministerstva dopravy, informovala správa železnic. Organizace zatím cenu stavby neurčila, v minulosti se hovořilo o nákladech přes 50 miliard korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zkoumala tři základní možné trasy pro vedení železnice, všechny přitom počítaly s tunelem. Vybraná varianta, kterou SŽDC nazvala C-I, zahrnovala nejdelší tunel a zároveň byla podle odhadů nejdražší. V dalších variantách by tunel vedl do Berouna z Radotína nebo pouze mezi Radotínem a Řevnicemi.
„Varianta C-I respektuje po léta známý návrh, ale až nyní se podařilo pro takto náročnou investici nalézt dostatek obhajitelných přínosů, podmíněných rovněž elektrizací a zkapacitněním trasy ze státní hranice ve směru na Norimberk,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.


