
Závěrečná část přednáškové a diskusní série Učit se architekturou?, která se věnuje tématu školních budov a prostředí pro vzdělávání nejmladší generace, se uskuteční v úterý 21. listopadu od 17:30 v budově Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara ZČU. Zatímco obě předchozí přednášky se soustředily především na proces přípravy a vzniku školních novostaveb, poslední díl cyklu představí zejména možnosti jejich provozního uspořádání a řešení jejich interiérů.
Právě vnitřní prostory s náležitým vybavením totiž umožňují školu zabydlet v hlubším smyslu toho slova – mnohostranně ji využívat a zároveň se v ní cítit bezpečně. Vnitřní uspořádání a vybavení učeben má zásadní vliv na způsob výuky, stejně jako společné a společenské prostory mohou podporovat určité klima celé školy. Fyzikální prostředí škol a s tím související hygiena se zkoumá od dvacátých let minulého století, jeho psychosociální vlivy se pak začaly posuzovat v osmdesátých letech. Dnes se však již prostory plánují a upravují s ohledem na prevenci šikany a zároveň tak, aby podporovaly wellbeing žáků i pedagogů.


