Mnoho poruch podlahových desek je v současnosti velmi často připisováno na vrub kvality betonové směsi. Při vyhodnocení možných vlivů na vznik poruchy je však často opomíjen vliv návrhu podlahové desky, kdy podlahové desky jsou často navrženy na hranici ekonomické a vůbec i statické funkčnosti. Pokud se poté změní jakýkoliv parametr podlahové desky, dochází často k nevratným změnám chování vlastní desky, a to i přesto, že původní návrh desky byl vyhovující.
Je nutné si uvědomit, že při návrhu podlahových desek vstupuje do výpočtu velké množství parametrů a i přesto, že jsou následně do návrhu zaváděny součinitele bezpečnosti, nemusí dojít k postihnutí všech okrajových podmínek návrhu a únosnost betonové desky je pak vyčerpána. Jako příklad je možné uvést poruchu podlahové desky, kdy je v celé ploše halového objektu používán těžký vysokozdvižný vozík. Deska průmyslové podlahy tl. 200 mm z betonu C25/30 s 20 kg ocelových vláken je navržena pomocí modelu vyjádřeného v mezinárodně uznávaném předpisu TR 34. Tento návrh je koncipován tak, že podlahová deska dosahuje 95 % své únosnosti při započtení všech kombinací zatížení. Hodnoty deformačního modulu podloží Edef byly do výpočtu zavedeny na základě výsledků zatěžovacích zkoušek provedených před položením podlahové desky s tím, že pro návrh desky byla použita již přepočtená průměrná hodnota deformačního modulu podloží Edef. Po čase však došlo u některých polí podlahové desky k odlomení rohů. Toto odlomení rohů je zobrazeno na níže uvedené fotografii.







