Brněnská tramvajová síť, která dnes měří 71 kilometrů, by se měla v nejbližších pěti letech rozrůst o další kilometry. Jde o její největší rozvoj od roku 1989. Lidé by se měli svézt ze Stránské skály do staré Líšně, ze Starého Lískovce do bohunického univerzitního kampusu a do Komárova se bude jezdit nikoli po Dornychu, ale po Plotní. Město by chtělo prodloužit také trať z Bystrce do sídliště Kamechy, řekl novinářům náměstek primátora Richard Mrázek (ANO).
Město se pustilo do plánovaného rozvoje i díky štědrým evropským dotacím na kolejové stavby. Cena tratě do kampusu se odhaduje na 1,2 až 1,3 miliardy korun, do Líšně na 400 až 450 miliónů, z toho 85 procent se zaplatí z evropských peněz. Stavby na Dornychu a Plotní vyjdou na 1,2 miliardy, samotná nová trať bude stát zhruba 250 miliónů. „Můžeme využít 1,6 miliardy korun, v nichž je zahrnuté ještě prodloužení trolejbusové trati do Líšně na Jírovu,“ uvedl Mrázek.


