Na tom, jak dál s Libeňským mostem, nepanuje politická ani společenská shoda. Členové Sdružení pro architekturu a rozvoj (SAR) navrhují, aby se místo zvažované provizorní spojnice zabraňující dopravnímu kolapsu, zatímco se bude Libeňský most opravovat nebo bourat, začala připravovat stavba úplně nového mostu mezi Holešovicemi a Karlínem.
Ten se plánuje už desítky let a umožnil by hladký průběh případné opravy nejen Libeňského ale do budoucna také daleko důležitějšího Hlávkova mostu, jež je na tom z hlediska technického stavu podobně. Diskusi je třeba vést věcně, bez debat ve stylu barbar versus vizionář.
Podobný pohled mají i Pražané. Ukázal to průzkum veřejného mínění, který si SAR zadalo u agentury IPSOS. Průzkumu se účastnilo 1050 dotazovaných a nejvíce z nich – 30 procent – chce, aby byl Libeňský most zbourán a postavil se místo něho nový. Výběr řešení by měl proběhnout formou architektonické soutěže. Podobné množství dotázaných ale podporuje, aby byl nejprve postaven úplně nový most, který spojí Holešovice a Karlín, a až následně se řešila budoucnost toho Libeňského. Pro jeho opravu i za cenu vyšší budoucích nákladů se vyslovilo 24 procent oslovených Pražanů. Nejméně z nich – 17 procent – by si přálo Libeňský most zbourat a postavit místo něho repliku. Zajímavé je, že starší respondenti jsou spíše pro zbourání a stavbu nového, kdežto mladší generace je pro jeho zachování.


